سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به وبلاگ دانش خوش آمدید
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 25  8:29 صبح
شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID)

 

 

اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته میشود.
بطور کلی شناسایی خودکار و نگهداری داده ها (AIDC) روشی است که طی آن تجهیزات خواه سخت افزای یا نرم افزاری قادر به خواندن و تشخیص داده ها بدون کمک گرفتن از یک فرد هستند.
بارکدها، کدهای دو بعدی، سیستم های انگشت نگاری ، سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی، سیستم شناسایی با استفاده از قرنیه چشم و صدا و ... از جمله این راهکارها در این مقال میباشند. یکی از جدید ترین مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسایی افراد یا کالاها استفاده از سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی یا RFID میباشد.
RFID که مخفف سه واژه Radio Frequency Identification است.

 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

      این مدار را با استفاده از میکروی AVR طراحی شده و پروژه مذکور یک قفل رمز دیجیتالی می باشد که می توانید از آن برای درب خانه و یا روشن کردن وسایلی که نیاز به مجوز شما دارند استفاده  کنید.

   یکی از ویژگیهای منحصر به فرد آن قابلیت تغییر رمز به وسیله کیبرد خود دستگاه می باشد (بدون نیاز به کامپیوتر). طبق مراحلی که بعداً توضیح داده خواهد شد می توانید رمز عبور جدید را به دستگاه  بدهید. همچنین برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به بخش کنترل سیستم (کنترل پنل) یک PIN Code چهار رقمی در نظر گرفته ام که این عدد را فقط خود شما باید بدانید و توسط آن وارد بخش کنترل شده و می توانید تمامی تنظیمات دستگاه را تغییر دهید حتی PIN Code را.

   یکی دیگر از ویژگیهای مدار اینست که اگر 3 بار رمز عبور غلط بدهید  سیستم به طور خودکار LCD را خاموش کرده و کیبرد را هم از کار می اندازد و تا 5 دقیقه به خواب فرو می رود و پس از 5 دقیقه به طور خودکار روشن می شود.

  با دادن رمز در نهایت یک رله وصل می شود که می توانید وصل بودن این رله را طوری تنظیم کنید که دائم وصل بماند یا به صورت زمان دار ( مثلاً اگر از این قفل رمز برای F.F منزل استفاده کنید باید وصل بودن رله را زمان دار تعریف کرده و زمان آنرا نیز 1 ثانیه قرار دهید تا به محض دریافت رمز عبور صحیح یک ثانیه رله را وصل کرده و دوباره قطع نماید. رله را باید به سیم های شاسی دربازکن اف اف متصل کنید) (مثال حالت دوم: اگر از قفل رمز برای روشن کردن یک وسیله برقی مثل کامپیوتر یا TV استفاده می کنید باید
وصل بودن رله را دائمی تعریف کنید که در این صورت با وارد کردن پسورد صحیح، رله به صورت دائمی وصل بماند و در صورت نیاز با فشار کلید معینی قطع شود.

در شکل زیر نمونه ساخته شده را ملاحظه می فرمایید:

در حال تست روی تخته آزمایش


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:32 صبح

برای این کار:
ابتدا از منوی
Search ، Start ویندوز را اجرا کنید.
سپس
All files and folders را انتخاب کرده و در بخش بعدی ، فلش کنار More advanced options را بزنید. اکنون تیک گزینه های زیر را بزنید: کامپیوتر و اینترنت
Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders
حالا عبارت
sfcfiles را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search را بزنید.
پس از پایان جستجو ، تعدادی فایل
sfcfiles.dll یافت خواهد شد.
اکنون روی تک تک این فایل ها راست کلیک کرده و
Rename را انتخاب کنید (ترفندستان) و نام آن را به نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید. مثلأ sfcfiles2.dll.
در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایلها جزء فایلهای سیستم اند و از شما درخواست می کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول
CD ویندوز را بگذارید ، دکمه Cancel را بزنید.
سپس سیستم را
Restart نمایید.
اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به سادگی میتوانید با فشردن دکمه
Delete پوشه Xerox و همچنین Nwwia را پاک نمایید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:32 صبح
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید. کامپیوتر و اینترنت
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نسبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.

ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است . اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر.

 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:32 صبح

از چندی پیش، سایت قرآنی «المبین» که سایتی کاملا مستقل و مردمی است، با هدف بیان معارف قرآن و تفسیر روایی از کلام معصومین (ع) و نیز بیان مقام و منزلت ائمه اطهار (ع) از نگاه قرآن، آغاز به کار کرده است. یکی از فعالیتها برای تحقق این اهداف ارائه نرم افزار المیبن است که در سایت المبین به صورت رایگان برای عموم قرار داده شده است.کامپیوتر و اینترنت
نسخه دوم این نرم‌افزار شامل:
ـ متن قرآن و نهج‌البلاغه
ـ ترجمه فارسی قرآن و نهج‌البلاغه
-
موضوع‌بندی آیات، حدود چهل مطلب، از جمله صفات خداوند، پیامبر اعظم (ص)، امیرمؤمنان (ع) و اهل بیت ـ علیهم‌السلام ـ بهشت، جهنم، مومنان، کافران، منافقان، حکمت‌ها، سنت‌های الهی، توبه، قیامت واست.
-
جستجو
امکان درخواست توضیح بیشتر و تفسیر به وسیله کاربر از امتیازات منحصر به فرد این نرم‌افزار به شمار می‌آید. به این شکل که در هر جای قرآن، اگر به توضیح آیه‌ای نیاز داشته باشید، تنها با کلیک رویسوال در مورد آیه، آیه و سوال برای سایت فرستاده خواهد شد و به این ترتیب، سایت المبین پاسخ را به ایمیل پرسشگر ارسال می کند.
باید گفت در این نرم افزار، مشکل فارسی برطرف شده است و یادآوری می‌شود که این نرم‌افزار برای ویندوز Xp طراحی شده است. حجم این نسخه نیز حدود 2.6 مگابایت است.

مشخصات نرم افزار :

 کامپیوتر و اینترنت

ناشر  : سایت قرانی المبین 
نام نرم افزار  : المبین
لینک دانلود  : المبین 2
حجم فایل :2.6  مگابایت
سیستم عامل مورد نیاز : خانواده ویندوز


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:32 صبح

گروه سایتهای پرشین بلاگ سرویس جدیدی را بنام پرشین گپ برای دوستداران گپ های اینترنتی تحت یاهو مسنجر راه اندازی کرد.

با استفاده از سرویس پرشین گپ شما میتوانید کاربرانی را که در حالت invisible یاهو مسنجر در حال چت میباشند، پیدا کنید و غافلگیرشان نمایید !

برای استفاده از این ابزار به آدرس www.PersianGap.com  مراجعه نمایید.

کامپیوتر و اینترنت                           


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

گاهی اوقات ممکن است بدنبال یک کلمه فارسی جهت جستجو در گوگل باشید و ویندوز شما نیز زبان فارسی را پشتیبانی نکند، حال در این وضعیت راه‌حل چیست؟ سایت http://www.googlefa.com/ که نتایج جستجو را از گوگل نشان می‌دهد، بهترین واسط جهت رفع این مشکل می‌باشد. کاربرانی که از مرورگرهای مختلفی مانند Mozilla Firefox و یا Internet Explorer استفاده می کنند می توانند بدون نیاز به سیستم عامل فارسی جستجوی خود را به زبان فارسی در جستجوگر Google و با استفاده از سایت فوق انجام دهند.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:31 صبح

با دانلود این برنامه می توانید یک دفتر تلفن فارسی با امکان شماره گیری در سیستم خود داشته باشید .

دانلود نرم افزار

لطفابعد از دانلود نرم افزار نظر خود را در باره وبلاگ من بنویسید .


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:31 صبح

     

  مواظب ایمیلهای نا خواسته باشید

نوشتن Email به فارسی و به صورتی که بتوان برای آن راه حلی کلی و جامع ارائه کرد ، تا قبل از آمدن Windows 2000 امکان پذیر نبود. برای نوشتن نامه های فارسی و Chat کردن رایج ترین روش استفاده از زبان Pinglish بود (و چه بسا بتوان گفت هست) . در این روش کلمات فارسی با استفاده از کاراکترهای انگلیسی تایپ می شدند:

Hale Shoma Khoob ast? در مورد وب سایت های فارسی نیز دو روش رایج بود: اول استفاده از فونت هایی که برای هر سایت میتوانست فرق کند . بنابراین شما برای خواندن یک وب سایت فونت مخصوصش را download و نصب می کنید و برای سایت دیگر فونت دیگری را و الی آخر.

روش دوم استفاده از سیستم PDF است که گر چه از نظر نصب فونت و ... مشکلات اولی را ندارد ، ولی به خاطر حجیم بودن فایلها معمولاً در اینترنت از آن استقبال زیادی نمی شود. در همین روش می توان به تبدیل مطالب به عکس نیز اشاره کرد ( البته PDF هم به نوعی همین ساختار است ، ولی با امکانات بیشتر ، مثل قابلیت جست و جو درون مطالب PDF شده ، امکان گذاردن link و...). در روش تبدیل مطالب فارسی به عکس با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مطلبی که در آن نرم افزار و یا جای دیگر تایپ شده است ، به عکس با فورمت GIF و یا JPG تبدیل می شود . دراین حالت نیز اگر چه حجم فایل ها به اندازه سیستم PDF حجیم نخواهد بود ولی باز هم حجیم بودن مطالب از مشکلات استفاده از آن است.

در حال حاضر با توجه به سیستم UniCode که شرکت مایکروسافت آن را همزمان با Windows 2000 معرفی کرد ، استفاده از زبان فارسی چه در وب سایت ها و چه در email ها حالتی استانداردتر به خود گرفته است. UniCode که مخفف Universal Code و به معنی کد جهانی است مجموعه ای از بسیاری از زبان های رایج در دنیا و از جمله فارسی را دارد که در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز ، دیگر نیازی به نصب فونت بخصوصی وجود ندارد و کافی است روی آن صفحه right click کنید ، Encoding و سپس UTF-8) UniCode ) را انتخاب کنید.

استفاده از سیستم UniCode علاوه بر تمام مزایای فوق ، یک مزیت دیگر نیز دارد و آن این است که آن سایت بخصوص راحت تر در جست و جوگرهای فارسی ثبت خواهد شد ، چرا که جست و جو گرهایی که خدمات جست و جو به زبانهای دیگر را می دهند ( مثلgoogle.com که از جمله قابلیت جست و جو به زبان فارسی را دارد) ساختار جست و جوی خود را بر اساس سیستم Unicode بنا نهاده اند و بنابراین عدم استفاده از این سیستم سایت شما را از ثبت شدن در این جست و جو گرها باز می دارد. البته همانطور که اشاره شد این سیستم فقط در سیستم عامل ویندوز و مرورگر Internet Explorer کاربرد دارد . بنابراین اگر شما سیستم عامل مکینتاش و یا مرورگر Netscape داشته باشید نمی توانید این گونه صفحات را ببینید. و اما برای نامه نگاری در اینترنت – ارسال و دریافت e-mail نیز همان دو روش که در مورد وب سایت ها اشاره شد کاربرد دارد: یکی استفاده از عکس و دیگری استفاده از سیستم Unicode توصیه می شود. البته در این حالت علاوه بر ایرادهایی که اشاره شد این محدودیت نیز وجود دارد که حتماًٌ باید دارای سیستم عامل windows 2000 و یا windows xp باشید. برای آنکه بتوانید از این سیستم استفاده کنید ابتدا لازم است قابلیت تایپ کاراکترهای فارسی را در ویندوز 2000 یا xp خود تعریف کنید. برای این کار به Control Panel بروید ، Regional , Language Options را انتخاب کنید و زبان فارسی را به مجموعه زبان های مورد استفاده کامپیوتر خود اضافه کنید. از این به بعد در پایین صفحه سمت راست کنار ساعت کامپیوتر شما مربعی ظاهر خواهد شد که درآن FA ( برای فارسی) و یا EN ( برای انگلیسی) ظاهر می شود که با کلیک کردن روی آن می توانید بین این دو زبان سوئیچ کنید.

بعد از آنکه زبان کاراکترهای کامپیوتر خود را فارسی کردید ، کافی است به همان صورتی که مثل همیشه Email می نویسید ، عمل کنید و تنها هنگامی که می خواهید متن نامه را بنویسید از زبان فارسی استفاده کنید. در این حالت مهم نیست که شما از سیستم Web based email و یا نرم افزارهای ویرایشگر مثل Outlook Express استفاده می کنید.

برای خواندن چنین نامه هایی نیز کافی است که محیطی که در آن نامه را می خوانید سیستم Unicode را پشتیبانی کند. بنابراین اگر از سیستم Web based email استفاده می کنید کافی است تا تنظیمات Internet Explorer را به گونه ای تغییر دهید که Unicode را پشتیبانی کند و اگر از Outlook Express استفاده می کنید کافی است تا در قسمت view, Encoding, Unicode را انتخاب کنید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:31 صبح

هنگامی که ما به سایت یاهو برای چک کردن ایمیلهای خود مراجعه کردید و مشاهده کردید که ایمیلهای دریافتی فارسی فونت آنها بهم ریخته است باید مراحل زیر را انجام داد تا مشکل حل شود

دقت کنید

 


 
<      1   2   3   4   5   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 29
امروز:   38 بازدید
دیروز:   22  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
به وبلاگ دانش خوش آمدید
مدیر وبلاگ : بهزاد[654]
نویسندگان وبلاگ :
مینا (@)[4]

میترا (@)[6]


لوگوی خودم
به وبلاگ دانش خوش آمدید
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com