سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به وبلاگ دانش خوش آمدید
چون از کارى ترسى بدان درشو ، که خود را سخت پاییدن دشوارتر تا در نشدن در کار و ترسیدن . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:31 صبح

ساخت دیسکت Bootable

ویندوز XP : ابتدا روی درایو A کلیک راست می کنیم و گزینه Format... را انتخاب می کنیم سپس گزینه create an ms dos start up disk را تیک می زنیم و در آخر روی دکمه Start کلیک می کنیم.

نکته: دیسکتی که از طریق ویندوز xp می سازیم دارای دستورات خارجی کمتری می باشد.

ویندوز 98 : ابتدا وارد control panel شده و add/remove program را انتخاب می کنیم ، سپس سربرگ start up را فعال کرده و دیسکت را درون کامپیوتر می گذاریم و کلید Create را می زنیم.

نکته: دیسکت را ابتدا Full format کنید و سپس روی درایو A در my computer راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید و دقت کنید اگر بعد از فرمت کردن باز هم حجمی از دیسکت اشغال شده دیسکت شما دارای بدسکتور می باشد و بهتر است آن را چندین بار پشت سر هم فرمت کنید تا شاید بد سکتور رفع شود.

نکته : ممکن است ویندوز سی دی ویندوز را بخواهد ، پس سی دی ویندوز 98 را تهیه کنید.

نکته: برای اینکه بعضی از دستورات خارجی داس را که به صورت فایل می باشند را در دیسکت راه انداز قرار دهید لازم است به شاخه ویندوز رفته و سپس وارد شاخه Command شوید و هر دستوری را که می خواهید اجرا کنید را درون دیسکت Bootable کپی کنید. این دستورات {دستورات خارجی} شامل format , xcopy و ... می شود.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

تبدیل متون به فایلهای تصویری

روش اول: تبدیل متون از word pad به فایل تصویری توسط paint

در این روش کافی است متن مورد نظر را که در برنامه word pad درج شده انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl + C را بزنیم و سپس برنامه paint را باز کرده و کلید های CTRL + V را بزنیم. توجه داشته باشید هرچه طول متن بیشتر باشد font ریزتر می شود.

نکته: اگر متن مورد نظر خیلی طولانی باشد ویندوز قادر به کپی کردن آن به paint نیست و برای اینکه بتوانید متون بزرگ را به عکس تبدیل کنید باید در چند مرحله متن را کپی کرده و سپس در paint بریزید و در نتیجه متن را به چندین فایل تصویری تبدیل کنید.

روش دوم: در این روش ابتدا paint را باز کرده و سپس از ابزاری که به شکل A می باشد را انتخاب می کنیم و یک کادر باز می کنیم و در آن می توانیم متن را بنویسم یا اینکه متن کپی شده را paste کنیم.

نکته : اگر کادر مربوط به تنظیمات متن باز نشد باید از منوی View گزینه Text toolbar را انتخاب کنید.

روش سوم: ابتدا کلید print screen که در بالای کلید های جهت نمای صفحه کلید است را می زنیم و سپس Paint را باز کرده و کلید های Ctrl + V را می زنیم و به این ترتیب متن مربوطه را به عکس تبدیل می کنیم.

نکته : برای کپی کردن عکسهایی که نمی توان آنها را مستقیما از طریق Internet explorer به روش Right click > save picture as... کپی کرد می توانید از همین روش استفاده کنید.

یکی از مزایای تبدیل متن به عکس این است که برای خواندن متن مورد نظر نیازی به داشتن ویندوز یا برنامه خاصی ندارید.

تبدیل متون محرمانه به عکس یکی از بهترین راه های افزایش امنیت است زیرا با این ترفند هکرها نمی توانند متون شما را بیابند


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:31 صبح
اگر از موسیقی یک سایت خوشتان آمده و می خواهید آنرا دانلود کنید از 2 روش زیر استفاده کنید .

روش اول :

روی صفحه ای که خواستار صدای پس زمینه آن هستید رفته و کلیک راست کنید.حال روی source کلیک کنید تا صفحه متن دستورات آن باز شود.می توانید از منوی View و سپس گزینه Source نیز همین عمل را انجام دهید . در این صفحه به دنبال عبارت bgsound بگردید. زمانی که آن را پیدا کردید در مقابل آن نام فایلی را می بینید.مثلا به صورت music.mid این نام را بردارید و در نوار آدرس سایت، آخرین عبارت(که پس از آخرین / آمده است) را حذف کرده و بجایش این نام را یعنی music.mid را تایپ کنید و نهایتا کلید اینتر را بزنید.فایل صوتی را بگیرید!!!

برای مثال اگر آدرس بدین صورت بود:

http://www.PooyeshR.com/index.htm

آن را به شکل نشان داده شده تغییر دهید:

http://www.PooyeshR.com/music.mid

اما ممکن است این نام به تنهایی استفاده نشده باشد بلکه با یک شاخه نیز همراه باشد : index/music.mid . شما می بایست آن شاخه را نیز به آدرس URL در نوار آدرس بیفزایید :

http://www.PooyeshR.com/index/music.mid

در حالت سوم , ممکن است طراح سایت از یک آدرس کامل استفاده کرده باشد که در اینصورت تمام آن آدرس را بردارید و جایگزین تمامی آدرس موجود در نوار آدرس کنید .

روش دوم :

همانطور که می دانید هر آنچه که در اینترنت می بینید و می شنوید در کامپیوتر شما جهت بازدید به شکل offline ذخیره می شود . پس حتما صدای پس زمینه یک سایت هم در بین آنها وجود دارد. پس ابتدا در internet explorer به منوی tools رفته و گزینه internet option را انتخاب کنید . حال در سربرگ General در پانل Temporary internet files کلید settings را بزنید . در پنجره باز شده کلید view files را بفشارید تا همه فایلهای اینترنتی بازدید شده را ببینید . از آنجایی که پسوند فایل صوتی پس زمینه سایتها معمولا mid می باشد در آنجا فایلهای دارای این پسوند را جستجو کنید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:30 صبح
آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را دارم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال میشود.
سریال جادویی عبارت است از:

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:30 صبح
حتما همه شما دوستان عزیز میدانید که در ویندوز و در کی محل خاص مانند دسکتاپ ویا هر جای دیگر نمیتوان دو پوشه با نام های یکسان ایجاد  کرد. ولی هم اکنون با این ترفند به راحتی میتوانید دوپوشه با نام های یکسان در یک محل ایجاد کنید.

 برای اینکار:
از طریق
My Computer
به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب
New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال REZA 3D بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه
REZA و 3D یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه
REZA را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه 3D را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.

ترفندستان


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:30 صبح
سلام دوستان

از امروز قصد دارم که پلاگین و نرم افزارهای سه بعدی را برای دانلود در وبلاگ قرار دهم

اگه کسی از دوستان پلاگین ویا آموزشی برای نرم افزار(3DSMAX) نیاز داشت بگه تا براش بزارم

اینم از اولین پلاگین برای مکس 2008 . این پلاگین FumeFx است که برای ساخت آتش رئال به کار میره

برای دانلود کلیک کنید  لینک مستقیم     

پسورد فایل :www.manvatoo.com

Size:10MB


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:29 صبح
 Task Manager ویندوز:

Ctrl+Alt+Delete ؛ عملی که روزانه همگی ما بارها انجام میدهیم تا خود را از دست مشکلات پیش آمده برای ویندوز خلاص کنیم. اما آیا تمامی توانایی Task Manager این است؟ Task manager ابزار بسیار سودمندی است که اطلاعاتی درباره برنامه ها و فرایندهای اجرا شده بر روی سیستم و میزان مصرف منابع توسط این برنامه ها و فرایندها ارائه میدهد. از این ابزار بسیاری از مواقع برای عیب یابی سیستم استفاده میشود و این امکان را میدهد تا برنامه های را متوقف و یا اجرا کنیم. در این ترفند قصد داریم به معرفی بخش های مختلف این ابزار بپردازیم.
دو روشی که برای اجرای Task Manager بکار میرود به قرار زیر است :
1- Right-Click کردن بر روی یک قسمت خالی از Task Bar و انتخاب Task Manager .
2- فشردن سه کلید Ctrl+Shift+Esc (ابتدا Ctrl و Shift را نگاه دارید و سپس Esc را بزنید) یا همون دستور معروف Ctrl+Alt+Del .
در همه سیستمها بعد از اجرای Task Manager باید حداقل سه برگه Applications، Processes و performance نمایش داده شوند.
برگه Applications برنامه های اجرا شده بعد از ورود به سیستم را نمایش میدهد ؛ بسیاری از مواقع که برنامه ای در کار خود دچار مشکل میشود و قادر به پاسخگویی به فرامین شما نیست این پنجره شما را قادر میسازد برنامه را با انتخاب آن و زدن دکمه End Task متوقف کنید. برگه Processes کلیه فرایندهای اجرا شده را با ذکر کاربر، مقدا مصرف CPU و Memory نمایش میدهد و این قابلیت را داراست تا مقادیر دیگری را نیز نمایش دهد که از منوی View قابل تنظیم است ؛ شاید بسیار پیش آمده که بعد از نصب یک برنامه و درایور جدید متوجه میشوید که سرعت سیستم بصورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است. برای شناسایی مشکل اولین کاری که باید انجام داد مراجعه به این قسمت و اطمینان از این که هیچ فرایندی به غیر از System idle process به طور ثابت مقداری بالاتر از 80 درصد ندارد. اگر با چنین مساله ای برخورد کردید باید حتما آن فرایند بخصوص را خاتمه دهید و مطمئن شوید که بعد از راه اندازی مجدد سیستم آن فرایند بخصوص مجدداً اجرا نمیشود.
برگه Performance بصورت شماتیک تغییرات سیستم را در استفاده از منابعی نظیر CPU و Memory نمایش میدهد. برای استفاده از اطلاعات ارائه شده در این پنجره استفاده از جدول زیر برای آشنایی با برخی گزینه ها لازم میباشد :
CPU Usage :
درصد زمانی که پردازشگر مشغول به کار است ( ثابت ماندن این مقدار در بالای 80 درصد نشاندهنده ضعف سخت افزار و یا مشکل نرم افزاری است و نیاز به تحقیق و جستجوی بیشتر جهت کشف منبع مشکل است ) .
CPU Usage History :
یک نمای گرافیکی که میزان فعالیت پردازشگر را در طول زمان نشان میدهد.
PF Usage :
مقدار مصرف Page File و یا همان حافظه مجازی بر روی دیسک را نمایش میدهد و اگر مقدار آن به انتها رسیده باشد بهتر است فضای بیشتری به آن اختصاص بدهیم.
PF Usage History :
نموداری که تغییرات در مصرف Page File را نمایش میدهد و تغییرات زیاد این نمودار نشان دهنده نوعی ضعف یا مشکل در قسمتی از سیستم است.
Commit Charge :
مقدار حافظه اختصاص داده شده به برنامه ها و سیستم عامل را نمایش میدهد.
Physical Memory :
مقدار حافظه فیزیکی نصب شده بر روی سیستم ( RAM ) را نمایش میدهد.
Kernel Memory :
مقدار حافظه اختصاص داده شده به هسته سیستم عامل (Kernel) و درایورهای موجود را نمایش میدهد.
مرور زمان و کار با این ابزار بسیار سودمند تعبیه شده در ویندوز شما را هر چه بیشتر با قابلیت های بسیار جالب آن در ردیابی و شناسایی مشکلات آشنا میسازد بنابراین سعی کنید کمی بیشتر به آن توجه کنید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:29 صبح
قفل کردن صفحه کلید در ویندوز xp:

اگر میخواهید از پای کامپیوتر بلند شوید و میخواهید کسی با کامپیوتر کار نکند ..میتوانیم با نگه داشتن 10 ثانیه ای کلید shift صفحه کلید را قفل کرد .بعد از این پنجره ای بازمی شود که با زدن ok صفحه کلید قفل خواهد شد . بعد از این حالت یک ساعت شماطه دار روی تسکبارظاهر میشود که با دو بار کلید زدن بر روی آن می توان با برداشتن تیک جلوی use filter key صفحه کلید دوباره به کار خواهد افتاد .


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:29 صبح

مخفی کردن یک فولدر به شکلی حیرت انگیز:

 

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

 برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

برای این کار:

ابتدا از منوی Stat وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید.

اکنون در داخل CMD کد زیر را وارد کنید و Enter بزنید:

 

attrib +h +s D:\reg

 دقت کنید این کد فولدر reg در درایو D مخفی میسازد.

به Space های خورده شده در میان کد نیز دقت کنید.

با این عمل فولدر reg  کاملأ از روی هارد شما مخفی میشود.

 

در صورتی که میخواهید یک فایل را نیز مخفی کنید کافی است آدرس را بدین شکل وارد کنید:

 

attrib +h +s D:\Windows\reg.exe

 

این کد فایل reg.exe را در داخل درایو D و پوشه Windows مخفی میسازد.

 به همین سادگی شما میتوانید عملیات مخفی سازی را انجام دهید.

 اما چگونه این فایلهای مخفی کرده را بازگردانیم؟

بدین منظور در داخل CMD دستور زیر را وارد کنید تا به ترتیب فایلهای مخفی شده مان آشکار گردند:

 attrib -h -s D:\reg

attrib -h -s D:\Windows\reg.exe

  تنها دقت کنید که محل و نام فایل مخفی شده تان فراموش تان نشود چرا که دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چهارشنبه 87 اردیبهشت 18  8:29 صبح
روشی برای تشخیص این که فایلهای درون فولدر حذف شده اند یا اینکه به حالت سیستمی در امده اند

گاهی اوقات وقتی به داخل یکی از فولدرهایی که تعداد زیادی فایل درون ان داریم رجوع می کنیم با کمال تعجب متوجه می شویم که فولدر ما خالی است و هیچ یک از فایلهایی که قبلا وجود داشتند دیگر وجود ندارند .
در این قسمت روشی را به شما اموزش می دهم که با این روش می توانید متوجه شوید که ایا فایلهای شما واقعا حذف شده اند یا این که به حالت سیستمی مخفی شده اند .

برای اینکه بتونید فایلها را ببینید از منوی Start روی گزینه run کلیک کرده و سپس عبارت cmd را تایپ کنید و سپس ok را بزنید


بعد از باز شدن محیط cmd در ان تایپ کنید dir /A folder با این کار تمامی فایلهایی که به حالت سیستمی در امده اند قابل روئت خواهند بود . و شما متوجه خواهید شد که فایلها حذف نشده اند . و با استفاده از روش بالا می توانید انها را از حالت سیستمی خارج کنید .

نکته : folder نام فولدری می باشد که اطلاعات شما در ان مخفی شده است .



 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 29
امروز:   41 بازدید
دیروز:   22  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
به وبلاگ دانش خوش آمدید
مدیر وبلاگ : بهزاد[654]
نویسندگان وبلاگ :
مینا (@)[4]

میترا (@)[6]


لوگوی خودم
به وبلاگ دانش خوش آمدید
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com