سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به وبلاگ دانش خوش آمدید
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   بهزاد  

دوشنبه 86 شهریور 12  2:39 عصر

پس تصمیم گرفتید موبایل بخرید؟ راستش را بخواهید، در میان این همه دم و دستگاه الکترونیک (پخش‌کننده MP3، دوربین عکاسی، حافظه کارتی، دوربین فیلم‌برداری، قطعات سخت‌افزار و و و) ، خرید هیچ کدام سخت‌تر از تلفن همراه نیستند. برای همین حاشیه نمی‌روم و سعی می‌کنم لپ کلام را بگویم: دنبال چه چیزهایی باشید و از چه چیزهایی پرهیز کنید.

اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که ببینید موبایل تا چه حد با زندگی و کارتان جور در می‌آید. مثلاً برای تاجرانی که همیشه در سفر هستند، یا کاربرانی که عمرشان را در جاده‌ها می‌گذرانند، احتمالاً یک گوشی هوشمند با امکانات GPS و صفحه نمایش بزرگ برای مشاهده وب، چک کردن برنامه‌های روزانه و ارسال و دریافت ایمیل بیشتر به دردشان می‌خورد. در عین حال، همیشه توجه داشته باشید که شرکت ارتباطات سیار چه خدماتی را ارائه می‌دهد. دلیلی ندارید تلفنی بخرید که نصف قابلیت‌های آن بی‌مصرف می‌ماند چون سرویس مربوطه مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

اما اگر اهل مد و پیروی از سبک روز هستید، پس باید موبایلی انتخاب کنید که پیچیدگی‌های کمتری داشته و قسمت‌های سرگرمی آن بیشتر باشد. و در ضمن امکان تعویض قاب با رنگ‌های متنوع هم داشته باشد.

در مورد شکل و طرح گوشی هم خوب دقت کنید. مدل‌های تاشو یا کشویی درست است که از صفحه نمایش و صفحه کلید محافظت می‌کنند، ولی بزرگ‌تر هستند و به راحتی مدل‌های میله‌ای در جیب نمی‌شوند. نکته دیگر این که حتماً کلیدها را امتحان کنید تا اگر مثل من انگشتان بزرگی دارید، بی‌خودی پول برای کیبوردی ندهید که امکان استفاده از آن را ندارید.

بهتر است در منوها و اینترفیس موبایل هم گشتی بزنید و ببینید کار کردن با آن آسان هست یا نه. آیا اسکرین خوبی دارد و آیا اندازه فونت‌ها به حدی هست که برای خواندن نوشته‌ها نیازی به ذره‌بین نباشد؟

امروزه کاری نیست که با موبایل نتوانید بکنید، اما بیشتر از همه عکاس گرفتن با تلفن همراه مد شده. گرچه دوربین‌های روی موبایل به وضعیت استانداردی رسیده‌اند، اما دقت کنید. لنز این دوربین‌ها زیاد مرغوب نیستند و علیرغم امکانات متنوعی که ممکن است اغوا کننده باشند، رزولوشن دوربین در حد یکی-دو مگاپیکسل است. به هر حال اگر در عکاسی جدی هستید، به دنبال یکی از این موبایل‌های دوربین‌دار جدید بگردید که اخیراً به بازار آمده‌اند و در حد 3 مگاپیکسل رزولوشن دارند. با این کیفیت عملاً می‌توانید عکس‌های خود را چاپ کنید، هر چند نباید انتظار داشته باشید که عکس‌هایتان به خوبی عکس‌هایی از آب در بیاید که با دوربین‌های مستقل می‌گیرید.

یکی از بزرگ‌ترین تبلیغات طی چند سال اخیر، موسیقی روی موبایل بوده است. مثل این که کم‌کم باید پخش‌کننده‌های مستقل MP3 خود را فراموش کنیم. ولی در این مورد هم زیاد به حرف بازاری‌ها گوش ندهید. انتقال آهنگ‌هایی که از قبل داشته‌اید به گوشی موبایل هم دشوار و هم وقت‌گیر است. ولی اگر واقعاً قصد دارید از موبایل خود به عنوان پخش‌کننده MP3 استفاده کنید، چک کنید ببینید حداقل فیش استاندارد هدفون داشته باشد یا اگر ندارد، آیا می‌توان رابط یا واسطه‌ای برای آن پیدا کرد یا نه.

یک نکته دیگر که از این هم مهمتر است: فکر کرده‌اید که آهنگ‌ها را کجا می‌خواهید ذخیره کنید؟ نه فقط آهنگ. عکس، ویدئو، SMS یا اصلاً هر دیتای دیگری. بعضی موبایل‌ها 4 گیگا بایت هارد دارند، ولی در بیشتر گوشی‌ها حافظه بسیار محدود است. پس حواس‌تان باشد که موبایلی که می‌خرید امکان افزایش حافظه داشته باشد.

در ضمن توجه داشته باشید که استفاده از تلفن برای کاربردهای مختلف یعنی مصرف زیاد باتری. کلاً یادتان باشد که هر چه موبایل‌تان هوشمندتر باشد، پرمصرف‌تر است.

اگر می‌خواهید با دیگران به مبادله عکس و آهنگ و این جور چیزها بپردازید، پس مسأله اتصال هم اهمیت پیدا می‌کند. مادون قرمز که کند است. اما بلوتوث امروزه زیاد مد شده و در هر دستگاهی دیده می‌شود. با بلوتوث می‌توانید دیتا را به کامپیوتر هم منتقل کنید. هدفون بی‌سیم هم با بلوتوث کار می‌کند.

و بالأخره نکته آخر این که قبل از خرید موبایل جدید، با خودتان فکر کنید ببینید واقعاً چه دلیلی برای این کار دارید. آیا موبایل قبلی نیازتان را برطرف نمی‌کند؟

 

 

پیام کوتاه و مبلغ کارکرد تلفن همراه

مشترکین تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار از این پس می‌‏توانند با ارسال یک پیام کوتاه SMS به شماره 30009 از کارکرد به روز تلفن همراه خود مطلع شوند.
مشترکین می‌‏توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت صورت حساب تلفن همراه در تاریخ مورد نظر به صورت یک پیام کوتاه به شماره 30009 ارسال کرده و پس از آن منتظر دریافت ریز صورت حساب خود به صورت اعلام کارکرد تلفن شهری، بین شهری، پیام کوتاه و دیگر هزینه‌‏های مورد نظر باشند که تا به امروز تنها هر دو ماه یکبار و به صورت دوره‌‏ای بر قبوض کارکرد منظور می‌‏شد .
براساس این گزارش، مشترکین تنها باید تاریخ مورد نظر خود را به صورت عدد به شماره مذکور ارسال کنند.
گفتنی است، پیش از این مشترکین تلفن همراه می‌‏توانستند با مراجعه به سایت MCI.IR تنها از صورت حساب دوره‌‏ای مکالمات خود باخبر شوند

 


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

یکشنبه 86 شهریور 11  2:28 عصر

SMSها صوتی می شوند

 

 

دارندگان تلفن همراه در آینده ای نزدیک می توانند پیام های الکترونیکی صوتی برای یگدیگر ارسال کنند. به گزارش روز چهاشنبه روزنامه"البیان"، یک شهروند اماراتی دستگاه چندکاره ای برای نصب بر روی تلفن های همراه ساخته است که می تواند پیام های الکترونیکی صوتی ارسال کند. این دستگاه که نام آن "ای ام اس" نامگذاری شده در وزارت اقتصاد امارات متحده عربی و سازمان ثبت اختراعات بین المللی در سوییس به ثبت رسیده است. با نصب این دستگاه بر روی تلفن های همراه دارندگان این نوع تلفن ها می توانند پیام های الکترونیکی را با کیفیت بسیار زیاد و در مدت چند ثانیه ارسال و دریافت کنند. در این گزارش آمده است: این دستگاه به دارندگان تلفن همراه این امکان را می دهد که پیام های نوشتاری خود را تا یک هزار حرف برای طرف مقابل خود ارسال کنند. همچنین این دستگاه دارندگان تلفن همراه را قادر خواهد ساخت از هر جای دنیا که بخواهند وارد رایانه های شخصی خود شوند و مطالب مورد نیاز را از آن برداشته و یا اضافه کنند.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

روشن نمودن چراغ صفحه گوشی در حالت قفل بودن صفحه کلید

همان طور که میدانید در صورتی که در گوشی های سری 60 نوکیا ، هنگامی که صفحه کلید گوشی را به حالت قفل Lock در می آورید ، در صورتی که بخواهید پس از قفل صفحه کلید ، اطلاعاتی مثل تاریخ و ساعت را ببینید باید گوشی را از حالت Lock خارج کنید و اطلاعات را ببینید چرا که در این صورت چراغ صفحه گوشی روشن نمیشود. در این ترفند قصد داریم روشی ساده را به شما معرفی کنیم که میتوانید با استفاده از آن در حالت قفل ، چراغ صفحه را روشن کنید و اطلاعات را ببینید ، بدون این که از حالت قفل صفحه کلید خارج شوید.


برای این کار:
پس از قفل کردن صفحه کلید ، کافی است ، عدد 999 را وارد کنید.
چراغ روشن میشود ، بدون اینکه از حالت قفل صفحه کلید خارج شوید.
به همین سادگی


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر

قصد داریم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنیم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام
Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت
Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت
Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش
Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@tehroon20.com را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چک کردن اعتبار باقی مانده در تالیا وایرانسل  بدون صرف هزینه


این ترفند مخصوص افرادی است که از سیم کارتهای اعتباری تالیا استفاده میکنند. مطمئنأ میدانید که برای چک کردن اعتبار باقی مانده از حساب شما در تالیا باید با شماره تلفن 888 تماس بگیرید و اپراتور مخصوص اعتبار شما را اعلام میکند. اما این روش طبیعتأ هزینه ای نیز برای شما دارد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید بدون نیاز به تماس با شماره تلفنی به اعتبار سیم کارت خود پی ببرید.


برای این کار کافی است:
کد #140* را وارد کنید سپس دکمه شماره گیری (دکمه سبز) را بزنید.
خواهید دید که میزان اعتبار باقی مانده شما نمایان خواهد شد.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 16
امروز:   16 بازدید
دیروز:   14  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
به وبلاگ دانش خوش آمدید
مدیر وبلاگ : بهزاد[654]
نویسندگان وبلاگ :
مینا (@)[4]

میترا (@)[6]


لوگوی خودم
به وبلاگ دانش خوش آمدید
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com