سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به وبلاگ دانش خوش آمدید
آبرویت نریخته ماند تا خواهش آن را بچکاند ، پس بنگر که آن را نزد که مى‏ریزى . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   بهزاد  

یکشنبه 86 بهمن 21  1:17 عصر

چگونه باتری لپ تاپ را احیا کنیم :






 باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی
دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، دیگر مثل گذشته کار نمی
کنند و فقط 10 الی 15 دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند. در صورتی که باتری لپ
تاپ شما نیز دچار این بلا شده است اصلا نگران نباشید چرا که با این ترفند می توانید
جان دوباره ای به باتری لپ تاپ خود ببخشید.
کافی است باتری را به مدت 14 الی 15
ساعت در داخل فریزر قرار دهید.تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود.
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ
نمایید
.اکنون باتری لپ تاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده
است و می توانید بیش از گذشته برای شما کار کند
.جالب اینجاست که این
ترفند بر مبنایی کاملا علمی دارد و امتحان خود را با موفقیت پس داده است.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

یکشنبه 86 بهمن 21  1:17 عصر

بازیابی دیسک درایو های گم شده بدون نصب دوباره ویندوز:

روی My Computer کلیک می کنید و وارد آن می شوید ولی مشاهده می کنید که درایوهای مربوط به CD-Rom یا DVD-Rom گم شده اند.دست به کار می شوید و به نصب مجدد ویندوز می پردازید اما صبر کنید یک راه دیگر هم وجود دارد.ابتدا در Run عبارت Regedit را تایپ کنید و OK را بزنید تا وارد رجیستری شوید.از منوی فایل Export را برگزینید و از رجیستری یک Back Up تهیه کنید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید دوباره از این فایل استفاده کنید.حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد رجیستری شده و مسیر زیر را پیدا کنید :

Hkey_Local_Machine\system\CurrentControlSet\Control\Class\3d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318

اگر مقادیری به نام های UpperFilters و یا LowerFilters وجود داشت آنها را حذف کنید و پس از خارج شدن از رجیستری کامپیوتر را ری استارت کنید.بعد از بالا آمدن ویندوز وارد Control Panel شوید و آیکن system را باز کنید.در پنجره ظاهر شده وارد قسمت Hardware شده و از این قسمت Device Manager را انتخاب کنید.حالا روی هر درایوی که با علامت سئوال همراه بود رایت کلیک کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید.پس از این کار روی درایو هایی که علامت سئوال داشتند رایت کلیک کنید گزینه Scan for hardware changes را برگزینید.با انجام این مراحل تمام درایو ها مجددا روی ویندوز نصب خواهند شد.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و Regedit را تایپ کنید تا

داخل محیط ویرایش ریجستری شوید حالا به این کلیک در ریجستری بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager    و روی Save Password دو بار کلید کنید و عدد 100 را در آن تایپ کنید و    OK بزنید حالا   یاهو مسنجر را نگاه کنید آخرین  ID و Password ID می بینید می توانید باآن LOGIN    بشوید .  حال باید یک برنامه که از قبل آمده کرده باشید که پسورد روی ویندوز را بخواند که با   آن بتوانید پسورد درون یاهو مسنجر را بخوانید.  این کار شما می توانید در کافی نت انجام بدهید چون پسورد شخص قبلی کسی  که قبل از شما کار می کرده اگر هم پسورد هم Save نکرده باشه می توانید در  بیارید .  توجه : شما می خواهید این کارو در کافی نت انجام بدهید اما می بینید هر چی    Regedi را در Run تایپ می کنید ویندوز Error به شما می دهد این به آن معنا است که رجستری ویندوز پسورد داره پس شما بیاید به جای Regedi این را regedt32 تایپ  کنید ...


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

شنبه 86 بهمن 20  4:40 عصر

ساعت دقیق :(what time is it)

شاید براتون پیش اومده باشه که ساعت سیستمتون اشتباه باشه و بخواهید بدانید ساعت کامپیوترتون رو به صورت دقیق تنظیم کنید . و یا اینکه یکی از بستگان شما در یکی ازکشورهای دیگه زندگی می کنه و بخواهید بدونید که هم اکنون اونجا ساعت چنده …

اما قصد معرفی روشی را دارم که شما قادرید تنها با استفاده از سایت گوگل که همیشه از آن به عنوان جستجوهای اینترنتی استفاده می کنید بتوانید ساعت دقیق هر مکان از کره خاکی را بدانید !

برای اطلاع از ساعت محلی خودتون کافی است تنها عبارت what time is it را در نوار جستجو وارد کرده و بر روی دکمه Search کلیک کنید . ابتدا باید زبان گوگل را به انگلیسی تغییر دهید.

در این صورت اولین چیزی که قبل از نتایج بدست آمده مشاهده خواهید کرد ساعت دقیق محلی که شما هستید است .

همچنین اگر قصد دارید ساعت محلی کشور یا شهر دیگری را بدست آورید کافی است در جلوی عبارت what time is it را بنویسید . مثلا برای نمایش ساعت فعلی در شهر پاریس عبارت
what time is it tehran را تایپ کنید .


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

شنبه 86 بهمن 20  4:40 عصر

افزایش سرعت مرور سیستم های تحت شبکه در ویندوز XP:

در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبکه خود استفاده میکنید ، ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یک از سیستمهای تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.

این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از کاربران کسالت آور میباشد و ممکن است کاربر را به مشکلات سخت افزاری و ... مشکوک نماید.
شما قادر هستید با یک ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید.

ابتدا از طریق منوی Start و ابزار Run ، ابزار Regedit را اجرا نمایید. ( تایپ کنید regedit و Enter بزنید.)
مسیر زیر را در آن بیابید :
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Remote Computer/NameSpace
در زیر مجموعه کلید NameSpace کلیدی با نام {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} وجود دارد.
اگر به صفحه سمت راست دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که مقدار کلید Default در آن برابر Scheduled Tasks میباشد که نشانگر همان بررسی با تاخیر میباشد.
بر روی کلید {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} راست کلیک نموده و گزینه Delete را انتخاب نمایید و این کلید را از مسیر ذکر شده حذف نمایید.
برای اطمینان بیشتر میتوانید قبل از حذف این کلید آن را با کمک گزینه Export در مسیری مطمئن بر روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید و نسخه پشتیبانی از آن در اختیار داشته باشید.
برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و در صورت نیاز سیستم خود را از نو راه اندازی نمایید.
به این ترتیب پس از اعمال این ترفند دیگر شاهد آن تاخیر نسبتا طولانی نخواهید بود.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

شنبه 86 بهمن 20  4:40 عصر
کارت گرافیکی خودتان را بالا ببرید

بر روی سیستم های امروزی کارت های گرافیکی با کیفیتهای متفاوتی وجود دارد. هر کدام این کارتها ، توانایی خاص خودشان را در اجرای برنامه های گرافیکی و بازی ها دارند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی کارآمد بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید کیفیت کارت گرافیکی خودتان را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

بدین منظور:

ابتدا بر روی آیکون My Computer در دسکتاپ راست کلیک کرده و Propeties را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به تب Advanced رفته و از قسمت Startup and Recovery روی دکمه Setting کلیک کنید.

در پنجره جدید باز شده ، در قسمت پایین و بخش Write debugging information روی لیست کشویی موجود کلیک کنید.

خواهید دید که در داخل منو 3 گزینه وجود دارد. آن را بر روی Compelet memory dump تنظیم کنید.

تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

در پایان سیستم را مجدد راه اندازی کنید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

مشخص کردن میزان استفاده از برنامه های مختلف :

همواره گرفتن آمار از کارکردی که شما با کامپیوتر داشته اید عمل جذابی بوده است! به همین دلیل شاید شما نیز دوست داشته باشید که بدانید به فرض در یک ماه اخیر ، از کدام یک از نرم افزارهایی که در درون ویندوز نصب کرده اید بیشتر استفاده کرده اید و از کدام کمترین استفاده را داشته اید. این موضوع میتواند علاوه بر جنبه اطلاع رسانی ، مفید نیز باشد. چرا که میتوانید برنامه های زائد نصب شده روی سیستم را نیز بنا بر میزان استفاده خود شناسایی کنید. این کار به وسیله خود ویندوز XP امکان پذیر است اما بسیاری از کاربران از این ویژگی جالب بی خبرند. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند جالب بپردازیم.

برای این کار:

از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Add or Remove Program دوبار کلیک کنید تا پنجره مربوطه باز شود.
هم اکنون شما لیست کامل نرم افزارهای نصب شده بر روی ویندوز خود را مشاهده میکنید.
حال کافی است بر روی یکی از برنامه ها ، به دلخواه ، کلیک کنید. خواهید دید که اطلاعات دیگری به گزینه مربوطه افزوده خواهد شد.
اکنون در داخل کادری که به حالت انتخاب در آمده است (کمیاب آنلاین) و در قسمت Used ، ممکن است یکی از موارد rarely ، occasionally ، frequently را مشاهده کنید.
در صورتی که کلمه rarely درج شده بود این بدان معناست که شما از این برنامه یا اصلاً استفاده نکرده اید و یا بندرت از آن استفاده کرده اید.
همچنین اگر به عبارت occasionally برخوردید ، در این صورت شما از برنامه بعضی اوقات و گهگاه استفاده میکنید.
و نهایتأ اگر کلمه frequently را مشاهده کردید درخواهید یافت که از این برنامه به وفور و بارها و بارها استفاده کرده اید.

در قسمت Last Used On نیز میتوانید تاریخ آخرین استفاده از برنامه را مشاهده کنید که در نوع خود این نیز جالب است.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

 ترفند برای بالاتر بودن در نتایج موتورهای جستجو

سلام:
موتور هاى جست وجو براى سایت هاى بزرگ است. سایت یا وبلاگ  من شانسى براى نمایش در بین پاسخ هاى جست وجو ها ندارد... چقدر این تصورات را قبول دارید؟ آیا دوست ندارید هر روز تعداد زیادى بازدید کننده از سوى موتور هاى جست وجو به بلاگ یا سایت هاى شما سرازیر شوند؟اینبار قصد داریم با هم نکاتى ساده و کاربردى از موتور هاى جست وجو را مرور کنیم. بدون مقدمه بیشتر با هم مى خوانیم.

--------------------------------------------------------------------------
• همه  نه
موتور هاى جست وجو تنها در میان سایت هایى جست وجو مى کنند که قبلاً به روش هاى مختلف آنها را شناخته  اند و نه همه سایت هایى که در شبکه وجود دارند. عجله نکنید شما هم شناخته مى شوید.
•حرفى براى گفتن
براى پیدا شدن باید حرفى داشته باشید تلاش هاى شما براى موفقیت در موتور هاى جست  وجو تنها در کنار سایت  یا بلاگى پرمحتوا و کاربرپسند موثر خواهد بود.
•کلمات کلیدى نه کیلویى
لغاتى که کاربران در موتور هاى جست وجو سرچ مى کنند را کلمات کلیدى یا Keyword مى نامند. انتخاب و تمرکز روى کلمات کلیدى براى دارندگان سایت یا بلاگ خیلى مهم است. یعنى شما توقع دارید سایت تان در بین پاسخ هاى چه جست وجو هایى باشند.
•دیکته نه املا
وقتى قصد دارید چندین بار از یک کلمه در یک صفحه استفاده کنید آن را هم به فارسى و هم به انگلیسى خلاصه و کامل و با تمام حالت ها و املا هاى ممکن بنویسید این کار باعث مى شود بانک کلمات کلیدى سایت شما افزایش یابد، حتى بهتر است غلط هاى رایج املایى در مورد کلمات را در کد هاى مخفى قالب تان بنویسید.
•تب
سعى کنید قسمتى از بلاگ یا سایت تان را به اخبار و مطالب روز اختصاص دهید و در مورد تب هاى خبرى به گوش باشید. اینگونه مطالب به ناگهان مورد توجه قرار مى گیرند و براى مدتى تبدیل به کلمات پرکاربرد در موتور هاى سرچ مى شوند مثلاً «انتخاب بهترین وزنه بردار قرن» در این اواخر از همین موارد بود.
•تبادل لینک مى کنیم...
لینک شما در سایت ها و بلاگ هاى دیگر علاوه بر کلیک هاى مستقیم باعث افزایش رتبه شما در موتور هاى جست وجو مى شود، هر چه سایت یا بلاگ هاى میزبان پربیننده تر و از نظر محتوا به وب شما نزدیک تر باشد موثر تر خواهد بود.
•فهرست ها و دایرکتور ى ها
فهرست ها یا دایرکتورى ها سایت هایى هستند که به جمع آورى و گروه بندى مشخصات سایت هاى دیگر مى پردازند و شما مى توانید به راحتى سایت خود را در این فهرست   ها جاى دهید. Dmoz و Yahoo! دو تا از مهم ترین دایرکتورى ها هستند. در مورد ثبت وب  دایرکتورى ها سه  نکته قابل ذکر است: اول اینکه اگر سایت شما تکمیل نشده است به سراغ دایرکتورى ها نروید زیرا دایرکتورى ها قبل از ثبت سایت آن را بررسى مى کنند و غالباً سایت یا بلاگ هایى که مشکل داشته باشند در هنگام ثبت نیز دچار مشکل مى شوند. دوم اینکه سعى کنید بهترین و تخصصى ترین شاخه را براى ثبت  سایت تان در فهرست ها انتخاب کنید و سوم: برخى از نرم افزار ها به صورت رایگان به شما کمک مى کنند تا سریع تر مراحل ثبت در لیست ها را انجام دهید، تنها هنگامى از این نرم افزا ر ها استفاده کنید که مراحل را تحت کنترل داشته باشند یعنى فهرست ها و مشخصات را خودتان وارد کنید زیرا بهتر است در مورد فهرست هاى بزرگ و عمده به صورت دستى و با دقت بیشتر عمل کنید.
•دامین و تیتر هاى داغ
دامین و عنوان صفحات (page title) ارزش فوق العاده اى براى موتور هاى سرچ دارند. انتخاب دامین مناسب براى سایت و عنوان مناسب و مرتبط با محتواى صفحات در رتبه شما موثر خواهد بود. بهتر است مهم ترین کلمه کلیدى تان را در آدرس دامین و دیگر کلمات کلیدى مورد نظر را در عناوین صفحات بگنجانید. این کلمات را در عناوین صفحات مختلف جا دهید البته ارتباط مناسب عناوین با محتواى صفحات را فراموش نکنید.
•پیوندتان
«اینجا کلیک کنید»... این عبارت را زیاد دیده اید. بهتر است متن لینک هایتان با مقصدشان مرتبط باشند. لینک هاى شکسته (لینک هایى که به صفحاتى که وجود ندارند متصل مى شوند) اثر منفى زیادى دارند و بعضى موتور هاى جست وجو صفحاتى که زیاد لینک شکسته دارند را جدى نمى گیرند. سعى کنید در هر صفحه بیش از ?? لینک قرار ندهید چون برخى از موتو ر هاى سرچ به تعداد زیاد لینک در یک صفحه حساسند. اگر چند سایت یا بلاگ مختلف دارید از آنها به یکدیگر لینک دهید.
•عکس ها هم...
حتماً تاکنون متوجه عباراتى شده اید که در حالت Mouse over (هنگام قرار گرفتن موس  روى متن یا تصویر) نمایش داده مى شود. این عبارت با alt tag در دستورهاى مربوط به نمایش تصاویر و یا لینک ها قابل تنظیم است، اکثر طراحان معمولاً این شناسه را خالى مى گذارند، پر کردن این قسمت در لینک ها و مخصوصاً تصویرها به شما کمک مى کند.
• بالاتر، مهمتر
چند خط و قسمت هاى بالاتر و تقریباً نصفه بالاى سایت شما ارزش خاصى براى موتورهاى جست وجو دارند. بهتر است کلمات کلیدى خود را در اوایل صفحه به کار ببرید، من شخصاً Combo boxها (منوهاى پایین افتادنى یا Drop Down) را پیشنهاد مى کنم که شامل لینک مطالب شما باشند و در این محل ها قرار بگیرند.
•یک / ناقابل
سعى کنید همه جا در آخر آدرس هایتان از «/» استفاده کنید یعنى مثلاً www.google.com/ بهتر است از www.google.com علت هم ندارد! مى گویند موتورهاى جست وجو این طورى بهتر مى پسندند.

 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

چه کسانی از طریق کامپیوتر شما چت کرده اند؟

سلام:
آیا دوست دارید به طور مثال بدون داشتن هیچ اطلاعاتی بفهمید که چه کسانی و با چه ID هایی با استفاده از سیستم شما به اینترنت وصل شده اند؟ یا از اون بهتر با چه کسانی چت کرده اند؟!
خب پس اگه جواب مثبت هست: از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید سپس عبارت Regedit را وارد کنید.پس از باز شدن پنجره ویرایشگر ریجستری به کلید زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofiles
خب حالا لیست یک سری ID که بدون شک ID شما هم در بین آنها می باشد رو میبینید، به همین راحتی لیست تمام ID هایی که با برنامه یاهو مسنجر از سیستم شما وصل شده اند اینجا لیست شده است!برای اینکه بفهمیم که ID مورد نظرما با چه کسی چت داشته است طبق الگوی زیر عمل میکنیم: 
HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofilesYahoo!IDIMVironmentsRecent
در پنجره مقادیر? مشاهده می کنید که ID فردی که با آن چت کرده اید و ID خود شما قرار دارد. طبق الگوی زیر: 
Yahoo! ID ?;Yahoo! ID
به همین صورت میتوانید یکی دیگر از ID هایی رو که توی سیستم شما کانکت شده و با کسی چت کرده است را پیدا کنید.



 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

داونلود کنید و با همه آی دی هایتان در یاهو مسینجر آنلاین باشید

داونلود


 
<      1   2   3      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 30
امروز:   16 بازدید
دیروز:   54  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
به وبلاگ دانش خوش آمدید
مدیر وبلاگ : بهزاد[654]
نویسندگان وبلاگ :
مینا (@)[4]

میترا (@)[6]


لوگوی خودم
به وبلاگ دانش خوش آمدید
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com