سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به وبلاگ دانش خوش آمدید
[ و روایت شده است که حضرتش روزى میان یاران خود نشسته بود . زنى زیبا بر آنان بگذشت و حاضران دیده بدو دوختند . پس فرمود : ] همانا دیدگان این نرینگان به شهوت نگران است و این نگریستن موجب هیجان . پس هر یک از شما به زنى نگرد که او را خوش آید با زن خویشش نزدیکى باید ، که او نیز زنى چون زن وى نماید . [ مردى از خوارج گفت خدا این کافر را بکشد چه نیک فقه داند . مردم براى کشتن او برخاستند ، امام فرمود : ] آرام باشید ، دشنام را دشنامى باید و یا بخشودن گناه شاید . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   بهزاد  

پنتیوم ، نسل پنجم پردازنده های شرکت اینتل دارد به آرامی به پایان خود نزدیک می شود.
پنتیوم که در سال 1993 پس از پردازنده های 486 به بازار معرفی شد در ابتدا قرار بود 586 نام بگیرد ولی به دلیل اینکه از نظر حقوقی ثبت اعداد به عنوان نام تجاری ممکن نیست و اینتل نمیخواست رقبا بتوانند نام گذاری مشابهی برای محصولات خود داشته باشند نام آن را به پنتیوم تغییر داد. ( که این کار موجب شد رقیب بزرگ اینتل یعنی ای.ام.دی نام محصولات خود را به K5,K6 و Athlon تغییر دهد). مهم ترین تغییرات پنتیوم نسبت به 486 شامل معماری ابر اسکالار -Superscalar - ( که به پردازنده اجازه می دهد در یک چرخه بیش از یک دستور العمل را اجرا کند) ، باند 64 بیتی اطلاعات و مجموعه دستور العمل های MMX بود. پنتیوم عملا سالهاست که تنها پردازنده CISC مطرح جهان است و این در حالی است که تمامی رقبای آن یعنی Sparc, Mips,Alpha,PowerPC از معماری مدرن تر RISC استفاده می کنند. البته پنتیوم های مدرن نیز در هسته اصلی خود دستور العمل ها را از سیسک به ریسک تبدیل می کنند. پنتیوم نقطه ضعف های دیگری نیز نسبت به رقبای خود دارد که از جمله میتوان مصرف بالا، تولید حرارت زیاد، استفاده از دستورالعمل های 32 بیتی (رقبا همگی 64 بیتی هستند)و نیاز به فرکانس بالا برای رقابت با سایر پردازنده های هم نسل خود را نام برد.
در واقع این که پنتیوم به سرعت به پایان زندگی خود نزدیک می شود کاملا قابل پیشبینی بود. در واقع سالهاست که اینتل پردازنده های مدرن 64 بیتی خود به نام ایتانیوم را به عنوان جایگزین پنتیوم و برادر پرقدرت تر آن یعنی -Xeon- به مشتریان پیشنهاد می کند. پس این سوال به ذهن میرسد که خوب پس حالا که مردم به زودی پنتیوم های خود را به ایتانیوم ارتقا خواهند داد و همه چیز به خوبی تمام خواهد شد چه جای نگرانی است و چرا باید این مطلب را بخوانیم؟

پاسخ خیلی ساده است: اگر به اطراف خود نگاه کنید هیچ اثری از پردازنده های ایتانیوم نمی بینید. در واقع فروش ایتانیوم مانند قدرت محاسباتی و بازده آن بسیار پایین تر از سطح انتظار بوده است. پروژه ایتانیوم از زمان تولد تا به حال دچار مشکلات زیادی بوده است به شکلی که اگر اینتل ایتانیوم را رها کند هم جای تعجب زیادی نخواهد بود. سوای فروش ضعیف و قدرت پردازش ناکافی نه تنها در مقایسه با رقبای مانند اولترا اسپارک و پاور پی سی ، حتی در برابر محصولات خود شرکت یعنی پنتیوم 4 و زئون نیز قابل قبول نبوده است، اینتل اولین ضربه را از رقیب هوشمند خود یعنی ای.ام.دی زمانی خورد که مجبور شد معماری 64 بیتی خود را رها کند و پردازنده هایش را با معماری موسوم به AMD64 ادونسد میکرو دیوایسز بسازد. در این مورد خاص کلک همیشگی گمراه کردن مردم و رسانه ها با نامگذاری های پیچیده نیز مانند ماجرای پردازنده های Pentium M و کمپین تبلیغاتی Centrino که باعث شده بیشتر مردم فکر کنند سنترینو یک پردازنده است نگرفت و عموم جامعه آی تی امروزه می دانند که معماری EM64T اینتل درواقع همان AMD64 ای.ام.دی است که نامش عوض شده تا کسی متوجه نشود که اینتل دارد عملا از تکنولوژی شرکت رقیب اش درس می گیرد.

ضربه دوم کاری به پردازنده ایتانیوم شکست فروش آن در بازار ایستگاه های کاری بود و این در زمانی اتفاق افتاد که اچ.پی ایستگاه های کاری ایتانیوم خود را از بازار خارج کرد. (برای اینکه متوجه عمق فاجعه شوید توجه شما را به این نکته جلب می کنم که90 در صد فروش ایتانیوم متعلق به اچ .پی بود) شکست های پی در پی ایتانیوم در برابر موفقیت های پی در پی ای.ام.دی که عملا از زمانی که پردازنده های اتلون را وارد بازار کرده تا به حال تغییر استراتژی خاصی نداشته بسیار قابل توجه است خصوصا اگر "نقشه راه" پردازنده های پنتیوم را نگاه کنید تا متوجه شوید اینتل چند بار در معماری پردازنده های خود تغییر عقیده داده است:

استراتژی اول اینتل :

از Pentium Pro به Pentium III به Pentium M ( میتوان آن را مسیر سنترینو نام گذاری کرد )

این مسیر پردازنده های خنک، با فرکانس پایین و کم مصرف اینتل است. (توجه کنید که چطور اینتل دارد پردازنده های سرور و لپتاپ خود را یکی می کند.

استراتژی دوم اینتل :

از 386 به 486 به پنتیوم 1 و 2 به پنتیوم 4 ( که می توان آن را مسیر پنتیوم 4 نام گذاری کرد)

این مسیر پردازنده های پر مصرف، گرم و با فرکانس های بالا اینتل است که با رسیدن به سقف 4 گیگاهرتز از رده خارج خواهد شد.

استراتژی سوم اینتل :
ایتانیوم 1 ، ایتانیوم 2، ایتانیوم 3

خلاصه اینکه پردازنده های مربوط به استراتژی 2 به بن بست فنی رسیده اند و عملا پنتیوم 5 یا پنتیوم 4 بالای 4 گیگاهرتزی دیگر به بازار نخواهد آمد و یا اگر بیاید تنها نام تجاری آن پنتیوم است. استراتژی 3 اینتل ، که پر خرج ترین پروژه تاریخ آی تی پس از پروژه (موفق) آی.بی.ام 360 است بسیار به کندی پیش می رود. (منتقدان پروژه ایتانیوم را "ایتانیک" نام گذاری کرده اند) و عملا چیزی که باقی می ماند استراتژی فعلی اینتل یعنی سنترینو است که قطعا در برابر رقبایی مانند اولترا اسپارک، اپترون و پاور پی سی حرفی برای گفتن ندارد.

پس در آینده باید چه پردازنده ای بخریم؟

پردازنده های ایتانیوم به دلیل ساختار 64 بیتی شان توانایی اجرای نرم افزار های 32 بیتی فعلی را به صورت مستقیم ندارند و تنها راه اجرای برنامه مرد نیاز شما بر روی این پردازنده این است که یا صبر کنید تا نسخه 64 بیتی آن نوشته شود ( مثلا فتوشاپ64 بیتی به بازار بیاید) یا این که از نرم افزار های شبیه ساز استفاده کنید.
خوب چون آمدن نسخه های 64 بیتی نرم افزار ها مدت زیادی به طول خواهد انجامید پس باید به سراغ شبیه سازی برویم. هر شبیه سازی موجب افت بازده پردازنده خواهد شد، محققیت اعلام کرده اند ایتانیوم با نرم افزار شبیه سازی شده هم سرعت یک پردازنده زئون با سرعت مشایه خواهد بود. در حالی که این موضوع برای محققین ممکن است هیجان انگیز باشد، قطعا شما علاقه ای ندارید که پول خود را برای پردازنده ای بسیار مدرن خرج کنید و سپس سرعت آن را با شبیه سازی پایین بیاورید. این مانند خریدن یک پورشه و تبدیل آن بازدن یک کلید به فولکس واگن است چون فرضا برای پورشه شما هنوز جاده ای ساخته نشده است.

یک نکته کوچک قابل ذکر دیگر درباره ایتانیوم سخت افزار آن است، تمام کسانی که با سیستم عامل ویندوز تجربه کاری دارند به خوبی به خاطر می آورند که مهاجرت از پردازنده های 16 بیتی اینتل به پردازنده های 32 بیتی چه ضرر های جبران ناپذیری از نظر مالی و زمانی برای مدیران شبکه به ارمغان آورد. حالا خودتان را تصور کنید که در حال جستجو برای درایور 64 بیتی برای کارت گرافیک یا صدای کامپیوتر تایوانی خود هستید تا بفهمید چرا هیچکس علاقه ای به ایتانیوم نشان نمیدهد.

حالا شما خواهید گفت که این استراتژی کند مهاجرت به ایتانیوم چیز جدیدی نیست و اینتل و مایکروسافت همینطور که توانسته اند بخش اعظم بازار آی.تی را ده ها سال عقب مانده تر از بقیه بخش های بازار نگه دارند،این بار هم می توانند با یک استراتژی 20 ساله به آرامی سخت افزار و نرم افزار 64 بیتی را به جامعه آی.تی بفروشند. متاسفانه یا خوشبختان این گزینه نیز دیگر شدنی نیست ، به دلیل این که این بار رقبای اینتل و مایکروسافت نه بر روی پلت فرم های بسته و کوچک خود مانند مک، دیجیتال، اس.جی.آی ، بلکه در بازار x86 و ویندوز در حال رقابت سخت با اینتل و مایکروسافت هستند.( یعنی مردم نیازی ندارند برای نسخه 64 بیتی ویندوز یا پردازنده بعدی اینتل صبر کنند و می توانند به جای آنها از پردازنده های اپترون یا از لینوکس، مک او.اس یا سولاریس استفاده کنند).

بیشترین خطر بازار اینتل را زمانی تهدید می کند که "سوخت" پردازنده های کلاسیک پنتیوم به پایان برسد در حالی که از پردازنده های جدید تر 64 بیتی هنوز خبری نیست. این جا دقیقا جایست که فرصت مجال به پردازنه های رقیب یعنی اپترون می دهد که در عین 64 بیت بودن می توانند بدون شبیه سازی نرم افزار های 32 بیتی موجود را استفاده کنند. اینتل این روز ها در تدارک تولید پردازنده ای از خانواده زئون است که دارای امکان پشتیبانی 64/32 بیتی به طور همزمان می باشد و این می تواند حضور اینتل را در بازاری که خودش 30 سال پیش به وجود آورد دوباره معنی دار کند.

دکتر اندرو گروو - Andre Groove- مدیر عامل اینتل زمانی می گفت " تنها ذهنیت های پارانووید زنده می مانند". امروزه ظاهرا زمان مرگ یکی از این محصولات خوش بین رسیده است.


منابع:

ایتانیوم

پنتیوم 4

پنتیوم ام

در باره ای.ام.دی

اپترون

شرکت اینتل

شرکت ای.ام.دی

شرکت سان مایکروسیستمز

شرکت هیولت پاکارد

 

 

                                           نظر بدهید


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

جمعه 87 شهریور 1  7:4 صبح

ویندوز لانگهورن 4051


       جدیدترین ویندوزسازگار با سی پی یوهای 64 بیتی


         ویندوز کاربردی با قابلیتهای زیاد ومحیطی جذاب


          همراه با فایل کرک واز بین بردن محدودیت 60روزه 


            داشتن بوتیبل و  امکان داشتن زبان فارسی


                    غیر قابل نفوذ بودن ویروس کرم


         وبسیاری از امکانات بهبود یافته نسبت به ویندوز ایکس پیویندوز لانگهورن


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

جمعه 87 شهریور 1  7:4 صبح
نمونه ای از کارتهای گرافیکی PCI-X 

PCI Express

در کنار همه این تحولات نباید از فناوری جدید موسوم به PCI Express غافل شویم. این فناوری رفت و آمد دیتا میان کامپوننت های سیستم را فوق العاده سریع انجام می دهد.
به گفته کارشناسان ، طراحی و توسعه پی سی آی اکسپرس حرکتی رادیکال علیه پلاتفرم PC است که تحت باس در دهه 1990 صورت گرفته است. براساس PCI Express یک باس جدید روی پلاتفرم PC های نسل جدید می آید و جایگزین اسلاتهای AGP 8Xمی شود و سرعت انتقال دیتا را از memory سیستم به دنبال دیتای گرافیکی دوبرابر می سازد.
سریعتر انجام دادن کارهای مرتبط با تصاویر 3 بعدی و ادیت ویدئویی سریعتر و نرمتر انجام می شود و بعد سرعت بالا روی این پلاتفرم می تواند انتقال دیتا روی شبکه را دهها برابر کند و تا 80 گیگاهرتز سرعت انتقال دیتا را روی سیستم بالا می برد. (کارتهای AGP8X تا 2 گیگابیت بیشتر جواب نمی دهند) حتی قدرت می یابد که سی پی یوهای در 10گیگاهرتز را نیز پشتیبانی کند.
به همین دلیل کارشناسان معتقدند تحولات جدید باعث می شود تا 3 سال آینده نسل جدیدی از رایانه ها متولد شده و در اختیار کاربران قرار گیرد

 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

 گاهی اوقات برایتان پیش آمده که خواسته اید تا راه انداز driver دستگاه خاصی مانند پرینتر، اسکنر، کارت گرافیکی، صوتی، مادربرد  را نصب کنید ولی ویندوز در هنگام نصب آن دچار مشکل شده و در نتیجه عمل نصب نیز متوقف مانده است. یکی از دلایل ناکام ماندن ویندوز در نصب و راه اندازها می تواند پر شدن دایرکتوری inf خود وینودوز باشد. سیستم عامل ویندوز داخل دایرکتوری خود، زیردایرکتوری خود به نام inf دارد که فایل های درایوهای مختلف را آنجا نگهداری می کند. بعضی اوقات بعلت از کار افتادن سیستم، راه اندازی مجدد آن، اشکالات  و ایرادهای منطقی موجود در برنامه های مختلف منجمله IE و خود ویندوز فایل هایی با اندازه  صفر کیلو بایت در این دایرکتوری  تشکیل می شوند. حال اگر تعداد فایل ها در این دایرکتوری خیلی زیاد شوند(مثلا به40,000 یا 50,000 تا برسد) ویندوز در نصب و راه اندازهای جدید دچار مشکل خواهد شد. در این مواقع بهترین راه حل پا ک کردن فایل های اضافه و خراب از این دایرکتوری است. روش تشخیص این فایل ها نیز از روی اندازه آنها است. بنابراین اگر شما هم با راه اندازی سیستمتان دچار مشکل هستید، پیشنهاد ما این است که یک سری به این دایرکتوری ها بزنید و فایل های inf با اندازه صفر ر احذف کنید. درضمن برای بالابردن

سرعت سیستمتان می توانید هر از چند گاهی این کار را با دایرکتوری temp ویندوز انجام دهید. دایرکتوری temp قسمتی از ویندوز است که برنامه های کاربردی مختلف و حتی برنامه های خود ویندوز اطلاعات موقت خود را در آنجا نگهداری می کنند ولی باز به علت ایرادهای مختلفی که در خود نرم افزارها و یا در سیستم ممکن است وجود داشته باشد بعضی از این برنامه ها، اطلاعات موقت ایجاد شده توسط خودشان را پاک نمی کنند، بنابراین با گذشت زمان حجم دایرکتوریtemp افزایش یافته و عملا ده ها مگابایت اطلاعات زاید و بدرد نخور روی دیسک بجا می ماند که هیچ فایده ای جز کندتر شدن سیستم شما نخواهد داشت. در ضمن فراموش نکنید که پس از پاک کردن فایل های داخل دایرکتوری temp بد نیست تا یکبار کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد(restart) کنید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

جمعه 87 شهریور 1  7:2 صبح

مقدمه
       نرم افزار Media Studio Pro 7  نرم افزاری است که امکان ویرا یش وتدوین ویدئوی دیجیتال را برای محیط ویندوز به ارمغان آورده است. این نرم افزار از کارت ویدئویی، سیستم های سخت افزاری و انواع فرمت های ورودی - خروجی تاحدی گسترده پشتیبانی می کند و نسبت به نرم افزار های مشابه خود مانند Premier  Adobe  از آسانی و سهولت زیادی بر خوردار است. چنانچه در ادامه برتری ها و ویژگی های آن را نشان خواهیم داد. این نرم افزار توانایی میکس و مونتاژ کلیپ های ویدئویی، صوتی و همچنین توانایی ساختن کلیپ های مختلف  با عکس را فراهم می سازد. همچنین ایجاد جلوه های ویژه و فیلتر های مختلف بر روی تمام کلیپ های صوتی و تصویری یکی دیگر از توانایی های این نرم افزار قدرتمند می باشد. انتقال فیلم از هندی کم یا تلویزیون به کامپیوتر و ویرایش آن نیز از قابلیت های این نرم افزار می باشد.

ملزومات سیستم
ـ پردازنده  Intel  Pentium III500MHZ (ترجیحاPentium 4).اگر چند پردازنده بر روی سیستم خود نصب نمایید بسیار بهتر میباشد.                           
ــ سیستم عامل :    . Windows Millennium. Microsoft windows  98 SE  .Windows 2000 With Service pack two ‏‎یاWindows  XP  
ــ حافظه  -RAMترجیحا ًMHz  128یا بیشتر.
ــ هارد دیسک :  600 MHzبرای نصب برنامه. 
ــ کارت گرافیک: حداقل 256 رنگ.
ــ درایو CD_ROM .
امیدواریم در ادامه از آموزش های این نرم افزار، بهره کافی را ببرید.


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

جمعه 87 شهریور 1  7:2 صبح

آشنایی با فرمت های ویدئویی
     در ابتدا با فرمت های ویدئویی مختلف که نرم افزار مدیا استودیو از آن ها پشتیبانی می کند آشنا می شویم.به طور کلی دو نوع فرمت فایل  در این نرم افزار وجود دارد: AVI و MPEG .که در هر کدام از آن ها دو نوع سیستم استاندارد ویدئویی وجود دارد: PAL و  NTSC. سیستم پذیرفته شده در ایران به خاطر محیط های رسانه ای که در کشور موجود است و همچنین دستگاه هایی که برای پخش این نوع فایل های ویدئویی وجود دارد سیستم PAL   می باشد.
در ابتدا که محیط نرم افزار مدیا استودیو را باز می کنیم پنجره ای مانند شکل زیر باز می شود(این پنجره را می توانید از منوی File گزینه new  نیز باز کنید) که در آن می توان فرمت های ویدئویی مورد نظر را انتخاب کرد.
 همانطور که در شکل زیر می بینید در منوی باز شو  Edit File Format  می توان یکی از دو نوع فرمتی که در بالا ذکر شد را انتخاب نمود. همچنین در پنجره Existing Project Template  می توان یکی از سیستم های ویدئویی را انتخاب نمود که مشخصات هر سیستم در پنجره  Properties که در مقابل آن قرار دارد نشان داده شده است. مشخصاتی از قبیل تعداد فریم در ثانیه، ابعاد تصویر، تعداد جایگشت (Overlay) ، نوع فرمت فایل، قدرت صدا و ... را می توانید در این پنجره مشاهده نمایید همانطور که در شکل فوق می بینید در پایین این پنجره دکمه ای به نام Create  وجود دارد که شما با کلیک کردن بر روی آن می توانید تمام فرمت های ویدئویی را با سیستم های دلخواه و با تنظیمات مورد نظر خود انتخاب کنید. (شکل زیر)


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

جمعه 87 شهریور 1  7:2 صبح
با سلام خدمت دوستان در این پست قصد دارم که آموزش نصب SQL SERVER قسمت PERSONAL VERSION را توضیح دهم . امید وارم که مفید واقع شود.

دانلود کنید


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

پنج شنبه 87 مرداد 31  8:4 صبح

و IDE چه هستند؟

   تکنولوژی دیسک سخت ( HARD DRIVE ) بر پایه پروسس موازی اطلاعات عمل می کنند و بدین معناست که اطلاعات به صورت بسته هایی به روشهاهی مختلف ( رندوم ) به باس اطلاعاتی فرستاده می شوند. اطلاعات از دیسک سخت در فاصله های زمانی کاملاً تصادفی می آیند و وارد باس اطلاعاتی شده و در نهایت به سمت مقصد نهایی می رود. IDE  مخفف Integrated Drive Electronics می باشد همینطور که می دانید رابط IDE گاهی با عنوان ATA شناخته می شود که مخفف AT Attachment است.

   این تکنولوژی از سال 1990 به عنوان استاندارد کامپیوترهای شخصی (PC ) برای هارد دیسک ها بوده است و این زمانی بود که تکنولوژی مذکور جای درایوهای ESDI و MFM را گرفت یعنی زمانی که هارد دیسک ها به طور متوسط حجمی معادل 200 مگا بایت داشتند. در سال 1990 اولین هارد دیسک یک گیگا بایتی وارد بازار شد و قیمتی برابر 200 دلار در بازار آمریکا داشت. از آن پس تا کنون IDE تکنولوژی مورد استفاده بوده زیرا هارد دیسکها را با قیمت پایین در اختیار مصرف کننده قرار می داد، جای کمتری می گرفت و سرعت مناسبی داشت.

   همتای IDE در آن زمان SCSI ( که مخفف Small Computer System Interface  است) بود. SCSIکمی از IDE سریعتر است اما بسیار گرانتر است. به علاوه احتیاج به خرید یک ادپتر SCSI که ارزان هم نیست احتیاج دارید. به عبارت دیگر IDE بازار هارد دیسکهای کامپیوتر های شخصی را در انحصار خود گرفت. آنطر که به نظر می رسد کارخانه های معتبر حداقل یک تا دو سال دیگر به تولید هارد دیسکهای با تکنولوژی IDE ادامه دهند.

   هارد دیسکهای IDE از کابلهای ریبون پهنی استفاده می کنند که در داخل کامپیوتر بسیار به چشم می آیند و مرتب کردن این کابلها در داخل کامپیوتر  خود هنری است.

   تکنولوژی هارد دیسک های ساتا ( SATA ) بر اساس پردازش اطلاعات متوالی ( سریال ) است. یعنی انتقال اطلاعات از هارد دیسک به باس دیتا و در جهت عکس به طور منظم و در دورهای زمانی مشخص انجام می گیرد.

   هارد دیسکهای ساتا از کابلهای ریبون با پهنای کمتر استفاده می کنند که برای کسانی که آنرا اسمبل می کنند باعث بسی خوشبختی است. این کابلهای نازک دارای کانکتورهای بست داری هستند که کار کردن با آنها را ساده تر می کند.

   هارد دیسکهای ساتا اطلاعات را با سرعت متوسط 150Mb بر ثانیه انتقال می دهند. اما مقاله های زیادی روی اینترنت در مورد هارد دیسکهای با سرعت 3Gb در ثانیه خواهید یافت.

   اما بیایید این دو را در عمل با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم چرا صنعت در آینده تکنولوژی SATA را بر خواهد گزید.

   تا کنون در مقایسه دو هارد دیسک به قیمت هم توجه داشتیم اما حالا بدون در نظر گرفتن قیمت و  تکنولوژی مرسوم کارایی را بررسی می کنیم.آزمایش از این قرار بود. یک کامپیوتر قدیمی را به یک هارد  SATA  مجهز کردیم. و بعد از آن دو کامپیوتر امروزی ( پنتیوم 4 ) با سرعت متعارف را با هارد دیسک هایIDE برای مقایسه انتخاب کردیم. آزمایش ها و نتایج به قرار زیر بودند.

آزمایش 1

آین آزمایش یک انتقال فایل معمولی بود. برای اینکه در هر سه کامپیوتر انتقال اطلاعات کاملاً  مشابه باشد در ویندوز XP شاخه :

c:\windows\system32

انتخاب شد در یک سیستم که در آن ویندوز XP اجرا می شود این شاخه در حدود 330 مگابایت حجم دارد. و حدود 2000 فایل در آن وجود دارد. یک فولدر جدیر در درایو C (پارتیشن C ) از هارد دیسک ایجاد شد سپس در DOS فرمان

copy>c:>windows> system32>*.*

اجرا شد که همانطور که می دانید این دستور همه فایلهای داخل شاخه system32 را در فولدر جدید کپی می کند و نتایج جالب بدست آمده آز این قرار بود:

 کامپیوتر و نوع هارد دیسک

زمان انتقال اطلاعات

 سیستم جدید اول همراه با IDE 127 ثانیه
 سیستم جدید دوم همراه با IDE 151 ثانیه
 سیستم قدیمی همراه با SATA 44 ثانیه

آزمایش 2

دومین آزمایش زمان بوت شدن است که زمانهایی که مربوط به سخت افزار است حذف شده است. یعنی از لحظه ای که تصویر آغازین ویندوز به نمایش در می آید تا لحظه ای که دسک تاپ کامپیوتر به  حالت عادی در می آید زمان اندازه گرفته شد نتایج به قرار زیر است

 کامپیوتر و نوع هارد دیسک

زمان بوت

 سیستم جدید اول همراه با IDE 28 ثانیه
 سیستم جدید دوم همراه با IDE 28 ثانیه
 سیستم قدیمی همراه با SATA 17 ثانیه

توجه: در این تستها به کارخانه سازنده دیسکها اشاره نشده است مطمئناً با در نظر گرفتن این فاکتور تغییر خواهد کرد ولی هر دو مدل IDE و SATA از هارد دیسک ساخت یک کارخانه استفاده شده است.

 

< border=0 name=I2 src="../../frames/left.htm" frameBorder=0 width=223 height=1439 target="_top">
Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames. این صفحه توسط یاد بگیر دات کام بوجود آمده است و حاوی مطالب آموزشی است اگر این مطالب را مشاهده می کنید به این معنی است که این صفحه حاوی یک فریم تعبیه شده است و مرورگر شما آنر ساپورت نمی کند

 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

پنج شنبه 87 مرداد 31  8:3 صبح

 

چندی پیش شرکت مایکروسافت پیشنهاد کرد که کلیه ی تولید کنندگان، محصولات کامپیوترشان را همراه با کارت صدا تولید کنند (به علاوه ی وسایل دیگر، مانند پورت USB ) این پیشنهاد  به استاندارد PC97 معروف است، تولید کنندگان مختار بودند اما با توجه به اینکه بیشتر کامپیوتر های دنیا از محصولات مایکروسافت استفاده می کردند. این اقدام سبب سهولت کار می شد. (به عنوان مثال اگر هم نرم افزار و هم سخت افزار کامپیوتر شما PC97  باشند، آنگاه این برنامه  عملکرد کاملی روی سیستم  دارد.)

از آن به بعد تولید کنندگان کامپیوتر، محصولاتشان را بصورت کارخانه ای همراه با کارت صدا عرضه کردند. همانگونه که می دانیم اکثر کامپیوترها با استفاده از قطعات تولیدی شرکتهای دیگر مونتاژ می شوند، این امر حتی در مورد دستگاههای عرضه شده تحت نام مارک های معتبر وجود دارد. طبیعتاً این مورد تولید کننگان مادربورد را تحت فشار قرار دا تا مادربوردهایی دارای کارت صدای توکار built-in)  ) تولید کنند تا میکروکامپیوترهایی تشکیل دهند که هم مشخصات PC97 را داشته باشند و هم ارزانتر باشند، با این توضیح که کارت صدای توکار درون مادربورد نیاز به یک کارت مخصوص را برطرف می کند.

امروزه نمی توان براحتی سیستم جدیدی را یافت که کارت صدا نداشته باشد، و معمولاً کارت صدای آنها روی مادربورد نصب شده است - به عبارت دیگر on board هستند (اصطلاح on board مشخص می کند که یکی از اجزاء مشخص مستقیماً درون بورد مربوطه قرار دارد.) دو روش عمده برای ساختن یک مدار صوتی on board  وجود دارد. ارزان ترین و رایجترین روش، استفاده از چیپست خود مادربورد است. چیپست های جدید دربرگیرنده ی مداری هستند که معادل کارت صدای on board است و با کمک یک مدار خارجی به نام Codec مخفف Coder/Decoder)  ) که بسیار ارزان است، فعال می شود (به همین دلیل است که تولید کنندگان ترجیح می دهند مادربوردهایشان را همراه با کارت صدای on board بسازند، زیرا به قیمت نهایی محصول چیز زیادی نمی افزاید). این کارت صدا از یک مدار چهارگوش کوچک حدود 1cmتشکیل شده و معمولاً روی لبه ی پشتی مادربورد می نشیند. مدارهای مختلفی بر روی مادربوردهای کنونی وجود دارند که می توان از آنها به عنوان codec استفاده کرد. این مادربوردها توسط شرکتهایی مانند Realteck ، Advance Logic (که متعلق به Realtek است)، C-Media و VIA تولید می شوند.

 

 


 

نوشته شده توسط:   بهزاد  

پنج شنبه 87 مرداد 31  8:2 صبح

برای پاک کردن اطلاعات هارد دیسک راه های مختلف وجود دارد. اما روشی که انتخاب می کنید به دلیل پاک کردن اطلاعات یا خالی کردن هارد دیسک بستگی دارد، برای مثال اگر تصمیم به نصب مجدد ویندوز دارید، به تدبیر ویژه ای برای پاک کردن اطلاعات نیاز ندارید.

پاک کردن اطلاعات برای نصب مجدد ویندوز

در نسخه های جدید ویندوز با قرار دادن CD بوت ویندوز به سادگی می توانید در مراحل اولیه نصب پارتیشن مورد نظر را پاک کرده یا حتی پارتیشن جدیدی ایجاد کنید. با این کار ویندوز جدید شما بدون اشکال نصب می شود.

پاک کردن اطلاعات هارد دیسک برای فروش

اگر قصد فروش کامپیوتر یا هارد دیسک خود را دارید باید از ابزار مناسب برای پاک کردن اطلاعات خود استفاده کنید تا احیاناً مورد سوء استفاده افراد واقع نشود. برای این منظور نرم افزارهایی وجود دارند که برای پاک کردن هر سکتور از هارد دیسک شما نزدیک به 1 ثانیه زمان صرف می کنند این بدان معناست که برای پاک کردن مطمئن اطلاعات چند بار این عمل را تکرار می کنند. شاید بپرسید با فرمت کردن هارد همه اطلاعات از بین می رود پس چه احتیاجی به پاک کردن اطلاعات با چنین نرم افزارهایی وجود دارد! ولی مشکل اینجاست که هنوز روشهایی برای بدست آوردن اطلاعات یک هارد دیسک فرمت شده وجود دارد. البته چنین ابزارها و نرم افزارهایی از روشها و الگوریتم های سنگین و پیچیده ای استفاده می کنند ولی این عمل امکان پذیر است. برای جلوگیری از چنین وضعیتی استفاده از برنامه هایی مانند Dariks Boot and Nuke (DBaN توصیه می شود. تا اطلاعات شما بعد از پاک شدن غیر قابل دسترسی باشد.

دور انداختن یک هارد دیسک معیوب

اگر هارد دیسک کامپیوتر شما خراب شده است قبل از اینکه آنرا دور بیندازید بهتر است آنرا نابود سازید. ابزارهای حرفه ای برای بازیابی اطلاعات یک هارد دیسک معیوب وجود دارد.

پس باید هارد دیسک را با هر وسیله ای که لازم است، نابود سازید. می توانید قاب یا پوسته هارد دیسک را باز کنید و دیسک های آنرا خارج کنید حال می توانید با این دیسک ها هر کار بکنید مثلاً با چکش آنها را خورد کنید. البته دستکش و عینک ایمنی را فراموش نکنید.

البته راه های مختلف دیگری هم برای پاک کردن اطلاعات وجود دارد که بستگی به علت آن دارد. اگر شما نظر یا روشی مناسب تر سراغ دارید خوشحال می شویم آنرا با دوست خود یاد بگیردات کام در میان بگذارید!


 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 29
امروز:   42 بازدید
دیروز:   22  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
به وبلاگ دانش خوش آمدید
مدیر وبلاگ : بهزاد[654]
نویسندگان وبلاگ :
مینا (@)[4]

میترا (@)[6]


لوگوی خودم
به وبلاگ دانش خوش آمدید
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com